publicaties

===========================

Duurzaam moet vooral makkelijk zijn

De consument wil best duurzaam, maar ze wil ook veel andere dingen. En bij gebrek aan tijd heeft de consument geen zin in ingewikkelde keuzes.

motivatie

Bedrijven kun je motiveren op basis van total cost of ownership. Bij consumenten zul je het moeten voorrekenen. Je communiceert dan niet meer het brandstofverbruik van de auto. Maar de hogere uitgaven aan brandstof als je drie jaar 15.000 kilometer per jaar rijdt en voor een minder zuinige auto kiest.

 

Lees meer op molblog.

 

Of download de publicatie 'Marketingthema's 2013' van NIMA.

 

===========================

Mastering sustainability

Het boek Mastering Sustainability is een prachtig naslagwerk dat verkenning en verdieping biedt ten aanzien van het onderwerp duurzaamheid vanuit een strategisch en marketingperspectief. Duurzaam is voor bedrijven een complex onderwerp. Het komt niet in de plaats van andere succesfactoren, maar juist er bovenop.

 

Het boek is een levend document; een momentopname. Inzichten verkregen in een tijdsbestek van twee jaar, 2009 en 2010. Een co-productie van de leden van de Taskforce Green Marketing, te weten: Eric van Arendonk, MBA RM (Libbey), Linda de Borst MPA RM (IBM), ir. Coen Bijlsma MBA RM (JBR management consultants), drs. Lotte Enting RM (ABN AMRO) en Karel Smit RM (Mutual Value). De titel is vijf jaar geldig, waarna er opnieuw een toetsing plaatsvindt.

 

U kunt dit boek (€10,95) bestellen via NIMA.

 

 

===========================

De consument wil best duurzaam, maar ze wil ook veel andere dingen. En bij gebrek aan tijd heeft de consument geen zin in ingewikkelde keuzes. - See more at: http://www.marketingonline.nl/bericht/gastblog-duurzaam-moet-vooral-makkelijk-zijn/#sthash.fqNItiba.dpuf